Saturday, April 30, 2011

trend @ tabiat @ kemaruk

ellooo.tabiat membeli barang tru online semakin menular dalam kamus hidupku.waaaa.teror abeeb.;p.tula habit ku skrg ni.huhu.kemaruk shopping tru online.Tabiatku telah menjadi jadi sejak aku dalam pantang lagi.aku suka lak beli barang2 tru online.pada aku,senang.hmm..abis la berat badan ku naik.yela, duduk je..;p..mula2 beli barang utk arina..tambahan lagi, kini diriku berada di lokasi sabak bernam.agak payah skit nak membeli barang2 yg aku perlukan.so,membeli secara online la menjadi trend aku..;).oleh itu, kepada penjual2 barang2 online,sure sokong kata-kata aku ni..

Nak dijadikan cerita,hjg mggu ni,kami berada di JB.almaklumla,agak lama tak gi JB.Last sekali pegi JB masa adik ipar aku bertunang,Oct 2010.Masa tu,aku sarat mengandung,masuk 8 bln..so,skrg arina 5 bln,baru la kami nak memperkenalkan arina ke 'kg' ayah.;).WELCOME TO JOHOR BAHRU!!!

So..pegi la JJ di tebrau.Smpi sane,aku ni smpi rambang mata nak beli baju2 utk arina.lama gilezzz hubby & arina menunggu ku..memang ku rambang mata, tp smpi satu masa, aku jadi boring coz aper yang aku nak cari, tak dapat.yang berkenan, saiz lak takde.aku cari tight utk arina pun tak de..tensen aku..mungkin ade,tp aku yg tak jumpe ke.tanye dengan sales girl,dia kata...takde...huhu..

So dalam hati ku terdetik..cari tru online,lagi senang..;)..then, aku ngadap je laptop.Kebetulan, ade pulak yg tag Baby Stuff Only! tru Fb aku..mula la aku surf..yesss..aku dapat beli tight.

hehehe..salah satu tight kat atas tu,baru je aku beli..

Cuba tgk ni...

Padahal,siang td aku mmg nak mencari crochet mcm tu.coz ternampak satu poster.baby pakai..pehhhhh..aku jadi geram..kat mane la bole dapat.rupenye..kudapat tru ebuHezs Collections..thanx..i loikee...hmm..tak sabar ibu nak pakaikan pada arina..arina sabar ye...;)))

syyyyhhhh..hubby ku tidak tau menahu ape yg aku dah beli ni.;)..supppriseeeeee!!!hahhaha..pa wau ya wau...tu la kata2 hubby ku nanti..;)

hmmm..mak..penah mak aku call dan memberi amaran pada ku,jgn beli barang2 melalui internet coz masuk berita ada org kena tipu beli barang tru online.pada aku, setakat bape hinggit,leh la beli tru online. dan perhatikan komen2 pembeli yg lepas.jadikan pembeli2 yang terdahulu sebagai guidance.Jadi nasihatku..berhati2 ketika membeli tru online..jangan la pula, smpi beribu2.cukup sekadar bape RM je.;)

No comments: